Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2012 15:05 - Бивши агенти на ДС, сега масони очернят църквата според отец Силвестър
Автор: dodoiv Категория: Политика   
Прочетен: 2578 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Във връзка с последните дебати и скандали около Българската Православна църква в интервю потърсихме мнението на отец Силвестър Янакиев, духовен наставник на Сливенска епархия и предстоятел на храм „Св. София”:
image

 

-            Има ли тенденция около Коледа да има атаки върху църквата. Има    ли духовна война в обществото?

-         Около двата най-големи християнски празника винаги религиозното настроение у хората придобива един мистичен оттенък и въпреки липсата на религиозно образование, човек докосвайки се до тези светли празници придобива повече доброта. Естествено е когато има някаква тенденция или желание българският народ да не бъде част от православната общност, атаките да бъдат точно по това време. Когато има пости, тогава идват и изкушения, а враговете на църквата (ако мога така да ги нарека) избират точно това време. Ако те осквернят празника, ще осквернят и чувствата, които се раждат по това време у човека. Идеята им е на празника човек да не се отдаде на своята мистична литургийна наслада, а да бъде вкаран в калта на интриги, набеждавания, обвинения.

-         Светият Синод все още не е взел окончателно становище по отношение на изискваното от закона обявяване на членове на висшия клир, които имат принадлежност към бившата Държавна сигурност, в това време излезе и декларация от интелектуалци в подкрепа на църквата. Политиката и държавата бъркат ли се отново в църковните дела?

-         Това нямаше да се случи преди 5-6 или повече години, защото църквата в последните 5 години църквата показва един облик, свързан с все по-ангажирана активна гражданска позиция по различни теми и въпроси, касаещи съвременното българско общество. Смятам, че църквата се актуализира и то доста бързо, и то в лицето на Светия Синод. Нормално е при такава позиция да има както подкрепа, така и опозиция. Аз съм много радостен от подкрепата на една група интелектуалци. Друг е въпросът за досиетата и нередностите в църквата. Тя е създадена като богочовешки организъм, но човешкият фактор винаги е създавал проблеми. Нормално е когато има човек да има грешки, но когато се акцентира само върху грешките, тогава наблюдаваме тенденция. За един интелектуалец това е видимо. Той вижда, че църквата по-скоро е атакувана, отколкото да се показва някаква привидна откритост и желание да се разгласят факти, за да не стане скрита истината. По-скоро идеята е очерняне. Затова очаквам и други хора да се присъединят към декларацията на интелектуалците.

Сещам се, че когато преди няколко години Светия Синод одобри концепцията за въвеждане на вероучението в училище, мнозина интелектуалци и преподаватели и от Софийския университет я харесаха ,даже в противовес на концепцията на проф. Бакалов, който пък сега заяви подкрепа за църквата. Смятам, че процесите, които сега се случват, и че църквата постоянно е в новините, показват че тя действа, активна е и върши работа и второ с действията си вреди на враговете си, които съответно реагират.

-         Обаче някои медии припомниха огласените агентурните псевдоними на част от подкрепящите църквата интелектуалци от т. нар. картончета на ДС?

-         Това ме интересно, защото показва един почерк, който е показателен за последните 20 години преход, за това, че тук има пръст конспирацията. Голяма част от хората на нашата Държавна сигурност, съществуваща по времето на мрачния и мракобесен комунизъм, до колкото е известно на нас обикновените свещеници, по времето на прехода, минават в лоното на друга организация – масонските ложе, които открай време са били враг на църквата. Имаме известна информация за хора, които са преминали от едното поприще в другото и които са продължили да работят. В момента ние разграничаваме сегашната Агенция за национална сигурност и другите организации, които се занимават със защита на нашето Отечество с онази Държавна сигурност, който вече уж не съществува, но тя действа и начинът на очерняне е типичен почерк на тези структури.

Стъпката на тези интелектуалци не е режисирана дейност, а спонтанна тяхна реакция. Понеже те са реагирали спонтанно техните бивши работодатели са ги наказали като са ги показали, то това е за слава Божия.

-         В цялата дискусия напоследък се посочва, че църквата е изоставила своята социална функция.

-         За социалната функция на църквата съм си мислел от времето, когато станах свещеник и много ми се е искало да направя повече от това, което в момента правим. Проблемът може да се сведе до един – единствен фактор – ако го нямаше комунизма в този 45- 50 годишен период, църквата щеше да има социална дейност. Хората, наблюдавайки историческите събития, допускат старите си грешки. Това е угодно за хората, които искат да манипулират българското общество. Българската Православна църква е съществувала винаги и дори, когато българската държава я е нямало. Около Освобождението почти всички училища в земите на Османската империя, населени с българи, са били владяни и издържани от църквата. Затова в момента при създаване на едно училище абсолютно безлично му слагат училищно настоятелство. Навремето в църковните настоятелства са финансирали църквата, там са хората, които са в основата на българското просвещение в края на 18 и целия 19 век. Това не е правено със самоцел и желание на църквата да увеличава богатствата си, както някои „колеги”от запада. След Освобождението няма и година време и църквата предоставя безвъзмездно на Министерството на просвещението всичките си имоти в издръжка на училищата. Не са предали само сгради, а едни живи, действащи училища със издръжка. В това време църквата се е занимавала също и със сираците и старите хора. Някои от църковните сиропиталища и старопиталища също са били дарени на държавата. Църквата продължава своята дейност, макар че още в първото Велико народно събрание се създават структури, които целенасочено работят срещу църквата и тя е била много ощетявана. Социалната дейност е вършена до идването на комунизма, когато се взимат всички имоти, авоари и възможности на църквата и вече е била немислима всяка друга дейност освен тази, която „партията ни каже”. След 10 ноември на църквата бяха дадени само сградите и то не всички. Въпреки трудната издръжка на тези сгради започнахме отново да имаме макар и малка социална дейност и там където има такава извъндържавна дейност, то тя е църковна, с изключение на случаите, когато някой се опитва да краде пари от Европейския съюз. Така, че сега да се говори, че църквата не се справя със социалната си дейност е една гавра, която си позволяват също бившите агенти на ДС, сегашните масони. Нашата социална дейност лека – полека ще се засилва, защото и хората, които са съпричастни къч църквата се увеличават и това се вижда от враговете на църквата, които се стараят да противостоят.

-         Тези същите „врагове” не намират ли някаква почва в самия висш клир, прокарват се внушения, че има наши и ваши митрополити. В цялата тая война не се ли търси тенденция за предрешаване на избора на следващия патриарх?

-         Това е политически и манипулационен трик, защото патриархът има властта само и единствено на Софийски митрополит, той е пръв между равни. Има представителни функции, изразяващи се в стоене на първите места по седянките и ръководи събранията на Синода. При управлението на епархиите, дори и най-бедната, там патриархът може да съветва, но не и да налага вето. Епархиите са конфедеративни организации. Постът патриарх би бил евентуална претенция на митрополит, който иска да има по-сериозна функция на църквата в обществото. Който и от сегашните митрополити или епископи да стане патриарх, църквата ще засили своето влияние, защото сега имаме 98 – годишен патриарх, а следващия ще бъде между 40 и 75-годишен, което съвсем ще промени нещата. Спокойно мога да кажа, че няма борби между митрополитите. Патриархът е доказал своята лоялност към всеки един от тях и възможността да преценява сложната политическа и църковна обстановка. Неговата глава искаха много хора, но нито един от тях не успя да направи нищо. Цели правителства бяха въстанали против патриарх Максим, едно от тях падна даже на рождения му ден. Много бивши митрополити, които бяха разколници искаха да застанат на неговото място. Никой от тях не успя, не защото патриарх Максим е бил някакъв деспот или върл владетел на Синода, а просто явно това е била Божията воля. При частни разговори с повечето от митрополитите във връзка с този проблем, никой от тях не декларира амбиции, по-скоро всеки смята, че в момента да се качиш на патриаршеския престол е живо самоубийство, защото отговорността е огромна. Така, че смятам, че всички тези процеси и цялата тая атака не е свързана с борби за бъдещия престол, митрополитите в синода не биха си позволили неуважението да обсъждат това при жив патриарх, най-малкото защото, ако те станат патриарси, това ще стане и с тях.

-         Защо Синодът отрече сурогатното майчинство и забременяването ин витро?

-         Църквата малко изостава в своето концептуално отношение във връзка с обществените процеси, но се опитва да актуализира своята позиция. Руската и гръцката църкви са изградили свои социални концепции, в които са поставени виждания и тези във връзка с православните морал и етика. Доколкото зная имаше запитване на депутат във връзка с този казус. Синодът бързо каза своята позиция и никой не може да го съди. Това е направено във връзка с тълкуванието на Свещеното писание. Смятаме, че сурогатното майчинство е противоестествено и второ всички обяснени, че науката е решила проблема, и че това е едно просто износване, без всякакви последици и притеснения, е прекалено пресилено. Не се приема за морално взимането под наем на чужда утроба. Това граничи с един вид проституция. По отношение на метода на зачеване ин витро, то гръцката православна църква не го изхвърля напълно, а поставя условия. Тези условия са свързани с една лекарска етика, когато боравят със зиготите (оплодените яйцеклетки). За нас зиготата е живот човешки. Те не могат да си позволят лукса да унищожат зигота, понеже така извършват убийство, което за нас е грях. В Светото писание се казва „познах те още от утробата на майка ти”. Затова приемаме, че човекът започва да съществува от момента на зачеване и той не може да бъде убит по никакъв начин. От тази гледна точка ако при интервенцията се запазят всички зиготи и бъдат поставени където им е мястото, може да се прояви някаква търпимост, каквато гръцката църква проявява, но Синодът на Българската Православна църква не я проявява и това не е случайно, защото става дума за гръцки лекари и за български лекари. Първите са учили вероучение от първи клас и са изградили една нравствена позиция, изградена по време на религиозното им обучение. Ни казваме „забранено е”, защото нямаме лекар, който все още да не вярва, че маймуната му е братовчед, както е според еволюционната теория на Дарвин, по която се водят. Затова смятаме, че е по-добре да забраним този вариант, защото нито един лекар няма да спази християнската етика, защото той няма такава.

-         Защо да не се използва чужда утроба на близък роднина, например сестра?

-         По скоро не. Колкото и да изглежда странно, това което ще кажа: науката е нещо непостоянно, измислено и лъжовно, защото за последните 2 хиляди години в различните видове науки е имало различни парадигми, като една е противоречала на друга, а трета е отхвърляла четвърта. Физиката по времето на Нютон е една, сега е съвсем различна и се води по различни закони. Обясненията в биологията за начина, по който се образуват раковите клетки, по който действат имунизациите, начина по който действа или не действа една сурогатна майка на своето дете. Защото колкото и да се казва, че зиготата е собственост на други хора, в същото време съвременната психология говори за пренатално възпитание на децата. Тогава детето, когато се роди няма ли да има проблеми, свързани с възприемането на майката. Тази, която го ражда 8 месеца е с него, дали детето няма да се раздвои по отношение на това, коя е майка му? Дори факта да остане скрит, знаем че детето свиква с говора на майката още в утробата и той го успокоява. Ами ако се окаже, че детето започва да носи болести, които са свързани със сурогатната майка? За тези проблеми засега нищо не се знае. Детето ползва в началото нейната кръв, нейният генетичен материал за построяване на тялото. На тези въпроси науката няма отговор. Баба ми някога е ръсила главата на баща ми с препарата ДДТ, тогава се е смятал за безвреден, а днес е забранен и знаем, че се открива в черните дробове на китовете и в Антаркдида. Значи в един момент се оказва, че науката е сгрешила. Ние предпочитаме да разчитаме на пълното изследване, а не на хъшлашкото и на моменти шарлатанско прокарване на определени тези и позиции, още повече, че с въвеждането на тази здравна реформа етиката на всеки лекар се обърна в една покупко-продажба и аз дори не съм убеден, че идеята за ин витро и сурогатното майчинство не е поредния мерак на лекарите да забогатеят още повече с поредните интервенции.

-         Вие подкрепяте присаждането на органи, сега не си ли противоречите?

-         Един лекар по време на нашия телевизионен диспут против абортите преди няколко години сравни детето в утробата на майката с тумор. Едно е да се присади орган с цел човек да се запази жив по-дълго време, но да създаваш човек по начин, който още не ти е известен и не знаеш какви ще бъдат резултатите и реакциите на психо-соматично ниво е прекалено рисковано. Един бъбрек спасява живот, но не носи генетична промяна на цялото тяло, а една сурогатна майка дава целия си материал за изграждането на това дете. Смятам, че сурогатното майчинство е стъпка към унищожаване на семейството. Убеден съм, че ще има хора, които ще избират това износване, за да не си развалят линията и ще прибегнат до услугите на „резервна” вагина. Дали това няма да се отрази в разединяване на все по-опосталялото семейство?

-         Какво да правят хората, които не могат да имат деца?

-         Един от проблемите на съвременното общество е това, че физическият живот е поставен на пиедестал, а е казано „каква полза, ако спечелиш целия свят, а загубиш душата си”. Целта на човешкия живот на земята е съвършенството. Когато човек се събира в брак той има три цели – първата е точно съвършенството, втората е раждането на деца, третата е предпазване от греха. Но най-важната е съвършенството и придобиване на царството Божие. Ако човек отчаяно търси дете, аз бих казал така: да си представим, че той може да роди по някакъв начин – чрез вуду магия или нещо подобно. Дали това дете ще му хареса после? Децата не са самоцел и начинът по който се поставят нещата изкривява въобще човешката представа за етика или за добро и зло. Моят съвет към тези, които не могат да имат деца е да направят всичко възможно и по силите им да имат, но това не трябва да противоречи на тяхната вяра, особено за православните християни. Аз нямам съвет за тези, които не вярват в Бога. Нека осиновяват деца, но това също изисква усилия. Не е като да си вземат куче или рибка. Познавам хора, които са осиновили две деца и са много добри родители. Децата знаят, че са осиновени и обожават родителите си. Убеден съм, че ако законът за сурогатното майчинство влезе в сила 70 % от хората които ще се възползват са такива, които няма да искат да си развалят линията, а други ще си продават утробата като нов вид далавера.Ако това се финансира от Здравната каса, ще има сурогатни майки, та пушек ще се вдига. Не вярвам на морала на българския лекар. Те започват да гледат на това като бизнес.

-         Няма ли ревност от страна на църквата, че освен свещеното непорочно зачатие и нормалното такова, сега се появяват и други видове зачатие?

-         Не, аз продължавам да твърдя, че църквата е много по-напред в научно отношение в подхода към човека и семейството, отколкото съвременната медицина. Тя не е достигнала това ниво, на което се намира църквата. Въобще не става дума за ревност, просто човек не може да надскочи себе си. Нека се опитва да твори и прави неща, които са хубави. Би било създаване или непорочно зачатие, когато имане създаване на човек екс нихело, а не използвайки наличния материал да правим някакви странности. Това е все едно хлапе да влезе в аптека и да си направи лекарство.

 





Гласувай:
0
0


Вълнообразно


1. estirbg - Преди около месец писах постинг за клониране и зачеване "ин витро"
04.01.2012 21:52
Според Библията позицията е тази:
http://estirbg.blog.bg/lifestyle/2011/11/20/klonirane-i-bebeta-in-vitro-arogantno-vmeshatelstvo-v-bojiit.853601
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dodoiv
Категория: Политика
Прочетен: 1226978
Постинги: 610
Коментари: 1598
Гласове: 986
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Октомври, 2018  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031