2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. kvg55
9. zaw12929
10. hadjito
11. sparotok
12. bosia
13. getmans1
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Прочетен: 734 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 17.11.2010 12:51
Има увеличение на заявленията, молбите и сигналите на граждани в община Сливен. До 16 ноември те са 288, докато за миналата година са били 223. Според Таня Балабанова, главен експерт "Връзки с обществеността" в Центъра за информационно и административно обслужване,
това се дължи на факта, че хората вследствие на кризата търсят разрешаване на своите проблеми извънсъдебно, но и на повишаване на доверието в институцията. Постъпват и жалби, вследствие на недоволство от други институции. Най-многобройни са тези за незаконно строителство и гаражи. Те са 112 на брой за такова строителство и 26 за гаражите. Има саги на междусъседски спорове, тлеещи дори от 50-те години на миналия век.
Има и жалби, които будят смях през сълзи. Недоволни съседи поискали от общината да принуди собствениците на постоянно лаещо куче да оперират гласните му струни. 15 годишна болонка пък се споминала в хода на разглеждане на жалба от съседка, която била алергична към пух и перушина. Някои пишат до общината в стихотворна форма, а една баба обикаляла из общината и питала навред по кой коридор да хване, за да стигне до клиничната пътека. Такива случаи имало и другаде из България. Понякога хората не правели разлика между кафе-автомат и компютър. Така млада жена поискала да и се пусне акт за раждане на машината за кафе. Общинарите обръщали внимание на всички и давали разяснения, защото често и при смешен сигнал има зрънце истина.
„Имаше пребит човек за това, че се е подал сигнал срещу свой съсед, но искам да успокоя гражданите, че ние пазим тайната на кореспонденцията, декларира Таня Балабанова.
Административният кодекс изисква хората да бъдат информирани за движението на тяхното прошение и за предприетите мерки. При сложни казуси с много проверки и процедури след уведомление на гражданите се работи до 1 месец или до 2 в краен случай. 20 са сериозните сигнали регистрирани в електронната поща и система. На тях се отговаряло веднага или най-много до 10 дни. Срокът за съхранение в системата е 5 години, както на хартиен, така и на електронен носител. На писмата, които не са от общинска компетенция, се отговаря какъв да бъде адресата.
Горещият общински телефон е 611 160.